Your browser is old as this shoe, please update and come back :)

Vanliga frågor

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om hur du handlar på Karltex.se och i våra butiker. Frågorna och svaren uppdateras löpande. Har du förslag eller frågor är du välkommen att vända dig till vår kundtjänst eller ringa 031-711 85 11.

Finns alla produkter på hemsidan även i butik?

Nej, produkterna på hemsidan återspeglar hela det gemensamma sortimentet. Produkter kan flyttas mellan butikerna och vårt lager. Du kan välja att hämta ut beställda produkter i butikerna. Vi reserverar oss för slutförsäljningar.

Finns andra storlekar i butik än på hemsidan?

Nej, på hemsidan visas de storlekar som finns i det gemensamma lagret. I butikerna finns ett urval av storlekar. Du kan be butikspersonalen att beställa en annan storlek från vårt lager. Vi reserverar oss för slutförsäljningar.

Får ni in fler varor om de är slutsålda?

Ofta finns en kollektion enbart under en begränsad tid. Vissa modeller återkommer i sortimentet och andra fylls på kontinuerligt. Vi reserverar oss för slutförsäljningar.

Beställer ni fler varor om de är slutsålda?

Det beror på om tillverkaren har fler varor i lager. Reavaror utgår ur sortimentet. Vi reserverar oss för slutförsäljningar.

Kan jag returnera varor från hemsidan i era butiker?

Ja, du kan lämna tillbaka varor kostnadsfritt i våra butiker.

Kan jag ångra köpet av reavaror?

Ja, när du beställer på Karltex.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du får själv stå för frakten om du väljer att returnera varan. Du kan lämna tillbaka varor kostnadsfritt i våra butiker. Vid köp i butik gäller ej bytesrätt på varor med nedsatt pris.

Kostar det att skicka tillbaka en vara?

Ångrar du köpet och vill returnera en vara så får du själv stå för returfrakten på 69 kronor (inom Sverige), kostnaden dras från återbetalningen.

Jag har returnerat en vara. När återbetalas pengarna?

Pengarna återbetalas när vi tagit emot varan och undersökt den. Klarna sköter återbetalning till kontot eller kortet du använde vid beställningstillfället. Vänd dig till Klarna för frågor som rör din återbetalning.

Får jag byta till en annan vara?

Självklart får du byta om du inte är nöjd. Ett byte kan enbart genomföras efter att du gjort en ny beställning. Vi kontrollerar alltid din retur innan vi skickar din nya beställning. Vid köp i butik gäller ej bytesrätt på varor med nedsatt pris.

Hur reklamerar jag en produkt som köpt i butik?

Enklast är att besöka butiken där du köpte varan och påvisa felet. Ta med giltigt kvitto.

För att skicka tillbaka en produkt behöver du först kontakta oss via e-post och beskriva felet.

Därefter skickar vi en retursedel och etikett som du klistrar utanpå paketet.

Hur gör jag för att söka jobb hos er?

Skicka din ansökan med cv och personligt brev till kundtjänst. Vi svarar i mån av tid.

Tar ni emot praktikanter i era butiker?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot praktikanter i våra butiker.

Vilka storlekar och färger har ni i lager?

På vår hemsida ser du vilka storlekar och färger vi har i lager och om produkten finns att prova i våra butiker. Vi tar inte emot beställningar via e-post eller telefon. Frågor om storlekar och färger till kundtjänst besvaras i mån av tid.

När skickas min beställning?

Din beställning behandlas tidigast nästa helgfria vardag. Varorna skickas med valt leveranssätt när de finns i lager, vilket framgår av ditt leveransbesked. Vid storhelger kan leveranstiden vara något längre. Vi förbehåller oss rätten att leverera hela din beställning i en försändelse.

Har ni presentkort?

Ja, presentkort kan endast användas våra fysiska butiker. Kortet är giltigt i 12 månader.

Jag ser inte min orderbekräftelse. Har den skickats?

En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angav vid köptillfället. Det händer ibland att e-post markeras som skräppost. Meddela oss om du råkat ange fel uppgifter vid din beställning.